73 – Radio Houdi snackar branding


Rubrik Radio Houdi #73

Nytt avsnitt av Radio Houdi där John Houdi och Anders Hesselbom bland annat pratar branding!

Vasaloppet har ju Gustav Vasa som branding av sitt varumärke. Men skulle Gustav Vasa klara repet vid Evertsberg?
Hur är det med kändisar och deras branding? Vad tycker Radio houdi om kändisars såser, öl, viner, kläder, parfymer och andra produkter som krängs med kändisars namn? Är det bra branding för artisten eller kändisen eller är det lika negativt som att hitta en cigarettfimp med tobaksbolagets namn i sin ficka?
John har uppträtt på SciFest i Uppsala där han skriver autograf i en iPhone. Och vad var historien med Lennie Normans autograf på insida av låret?
Annan branding sker på crowdfundingsidor där författare slåss om publikens gunst samt att Jesus branding är så stark att han besöker Göran Greider.
Vi pratar om det tårdrypande tv-programmet där Kristian Gidlund besökte Jill Johnson i Nashville.
Twitter- och brevfrågor får avsluta podcasten för denna vecka.
Väl mött!

Vad är branding?”

Länkar som nämns i avsnittet
Jills veranda, Nashville – Del 5 av 6: Kristian Gidlund | SVT Play
Vasaloppet
Scifest – Uppsala universitet
Nutty Bible Quotes | Indiegogo
Book: Divine placebo | FundedByMe
KATASTROFALA OMSLAG: Magnum – Vigilante
A Magical Journey – Danny Boston
Greider såg Jesus – Dagen
Möte med Jesus vid den moraliska nollpunkten – Dagen
Mormoner: Nej, du får ingen planet i efterlivet | Expressen
Twitter / louisherrey: @RadioHoudi Sorry… det finns …
Mormon cosmology – Wikipedia, the free encyclopedia


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.