Nytt avsnitt av Radio Houdi där John Houdi och Anders Hesselbom bland annat pratar branding!
Vasaloppet har ju Gustav Vasa som branding av sitt varumärke. Men skulle Gustav Vasa klara repet vid Evertsberg?
Hur är det med kändisar och deras branding? Vad tycker Radio houdi om kändisars såser, öl, viner, kläder, parfymer och andra produkter som krängs med kändisars namn? Är det bra branding för artisten eller kändisen eller är det lika negativt som att hitta en cigarettfimp med tobaksbolagets namn i sin ficka?
John har uppträtt på SciFest i Uppsala där han skriver autograf i en iPhone. Och vad var historien med Lennie Normans autograf på insida av låret?
Annan branding sker på crowdfundingsidor där författare slåss om publikens gunst samt att Jesus branding är så stark att han besöker Göran Greider.
Vi pratar om det tårdrypande tv-programmet där Kristian Gidlund besökte Jill Johnson i Nashville.
Twitter- och brevfrågor får avsluta podcasten för denna vecka.
Väl mött!
Vad är branding?”
Länkar som nämns i avsnittet
– Jills veranda, Nashville – Del 5 av 6: Kristian Gidlund | SVT Play
– Vasaloppet
– Scifest – Uppsala universitet
– Nutty Bible Quotes | Indiegogo
– Book: Divine placebo | FundedByMe
– KATASTROFALA OMSLAG: Magnum – Vigilante
– A Magical Journey – Danny Boston
– Greider såg Jesus – Dagen
– Möte med Jesus vid den moraliska nollpunkten – Dagen
– Mormoner: Nej, du får ingen planet i efterlivet | Expressen
– Twitter / louisherrey: @RadioHoudi Sorry… det finns …
– Mormon cosmology – Wikipedia, the free encyclopedia